arrow_drop_up arrow_drop_down

Er gaat geen week voorbij waarin ik niet te horen krijg; Adverteren is duur!

Toch een gekke uitspraak wanneer je beseft dat de advertentiemarkt een kwestie is van vraag en aanbod. Zijn er meer partijen die bereid zijn om te betalen? Dan gaat de prijs omhoog.

Als die (te) hoge prijs echt te hoog is waardoor een bedrijf geen winst meer kan maken dan zou zo’n partij natuurlijk ook stoppen met adverteren. 

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Als een klik jou 2 euro oplevert dan is een klik van 4 euro ‘duur’. Maar wanneer een klik jou 7 euro oplevert, zou je het liefst onbeperkt klikken van 4 euro krijgen.

Belangrijk is om de opbrengsten per klik te gaan verhogen. Hoe doe je dit? Denk aan de conversieratio van de landingspagina, de ‘cart value’, mogelijke cross- & upsells.

Soms is het belangrijker om meer te kunnen betalen voor een klik dan enkel maar te focussen op hoe je de goedkoopste klik krijgt. Al jouw concurrenten zijn al gefocust op de goedkoopste klik.

“He or she who can afford to spend the most to acquire a new customer, wins.”

Over de schrijver
Reactie plaatsen