arrow_drop_up arrow_drop_down
19 november 2019 

Het verschil tussen de voorkant en achterkant van je business…

Veel ondernemers spelen het ‘advertentie’ spel op de verkeerde manier. Hoe je wel winstgevend adverteert? Daarvoor verdeel ik de business in twee delen:

De voorkant van de business en de achterkant van de business. De voorkant van de business zorgt voor nieuwe klanten. De achterkant van de business voor de daadwerkelijke winstgevendheid van het bedrijf.

Het verschil? Aan de voorkant wil je door middel van advertising ‘zo veel mogelijk’ nieuwe klanten krijgen voor je business. Hierbij is winstgevendheid geen doel. Kun jij aan de voorkant ‘break-even’ adverteren, dan is dat een hele prestatie!

Genereer jij leads, bouw je een mailinglijst of bouw je een klantenbestand? Stel dat aan de voorkant van de business 2% van de ‘leads’ een aankoop doet, dan betekent dit dat er nog 98/100 nieuwe leads op jouw mailinglijst staan.

Als 2/100 mensen jouw business break-even kunnen laten draaien, wat verwacht je dan aan de achterkant van de business qua winstgevendheid van de andere 98% van de leads?

Door de voorkant en achterkant van je business als losse doelstellingen te zien bouw je aan je mailinglijst. Een lijst met potentiële klanten waar je op kunt bouwen. Adverteer jij al break-even? Dan is dat een mega-opportunity en daag ik je uit om op te schalen!

Over de schrijver
Reactie plaatsen