arrow_drop_up arrow_drop_down
12 november 2019 

Winstgevend adverteren met de break-even funnel

Hoe ik gemiddeld 131 nieuwe leads per dag genereer via Facebook Ads?

Over de afgelopen 30 dagen genereerde ik 3929 leads die geïnteresseerd zijn in het laten groeien van hun business via Facebook Advertising. Hoe? Dankzij Facebook Ads ;-).

En niet met een budget van duizenden euro’s. Sterker nog. Deze leads ‘kosten’ mij niets! Ik adverteer op Facebook met een zogenaamde ‘lead magnet’ waarna een potentiële klant zich inschrijft voor mijn mailinglijst. 

Eenmaal op mijn mailinglijst wordt een lead gesegmenteerd. Er wordt gekeken hoe ik deze lead het beste kan ondersteunen. Is dit 1-op-1 begeleiding, een online programma of is deze lead helemaal nog niet klaar om een samenwerking aan te gaan?

Het gros van de binnengekomen leads is op zoek naar informatie hoe zij zelf Facebook succesvol kunnen inzetten voor hun business. Aan deze leads doe ik een kennismakingsaanbod met een online programma waar je aan kunt deelnemen voor 67 euro. 

Doordat 4% van alle binnengekomen leads binnen 5 dagen gebruikmaakt van dit kennismakingsaanbod dekt dit direct al mijn advertentiekosten. De advertentiekosten voor alle categorieën leads.

Niet alleen dekken zij de advertentiekosten, ook laat ik mijn mailinglijst met 131 ondernemers per dag groeien. Toen ik onlangs het Facebook & Instagram Marketing Event organiseerde bleek dat 194/200 verkochte tickets via mijn mailinglijst waren verkocht. Naast die ‘break-even funnel’ zit er dus nog veel meer waarde in de leads die via deze weg kennismaken met mijn bedrijf.

Over de schrijver
Reactie plaatsen